onsdag 14 november 2007

Jag vill göra allt

Har surfat på nätet hela dagen och kartlagt byråsverige. Jag skall ha praktik till våren. Började med att kika på intressanta mediebyråer, sen kom jag på att det skulle vara fantastiskt att vara på en reklambyrå också. Eller varför inte på en pr-byrå? '

Kommunikation är så kul att jag blir helt snurrig när jag tänker på allt jag vill syssla med. Jag vill jobba visionärt med strategisk, kreativ kommunikation, grotta ner mig i detaljerat finlir, vara med och skapa fantastiska webbsidor, kasta mig över digitala kommunikationsformer, arrangera storslagna events, jobba som projektledare, med mediemixen, med Internet och de möjligheter till effektiv kommunikation som det erbjuder.

Jag vill tänka stort, tänka nytt.

Den digitala, mobila tekniken kommer att bana väg för oändligt många nya sätt att kommunicera med sin målgrupp på. Och att få vara del av eller kanske rent utav att gå i spetsen för denna utveckling är något jag ser fram emot med spänning.

Förmågan att kunna bryta med existerande normer och tankemönster är för mig nyckeln till framgång. Att lyckas handlar om att våga. Att vara först med det ingen annan tidigare tänkt på.

1 kommentar:

mowa sa...

Välkommen till bloggvärlden! Det är underbart och väldigt förvirrande att vilja göra allt!Bloggandet kan faktiskt vara lite hjälp att se vad man vill göra först. Kör hårt!
Mona