fredag 13 juni 2008

Nu blickar jag bara framåt

Streamar Kate Bush på Deezer.com, skriver hemtenta i 150, väntar besök av två pojkar ifrån Nya Zeeland och känner kreativiteten komma tillbaka. Om en vecka kommer jag vilja förändra världen.

Judith har på sin blogg en timme om dagen har gjort ett inlägg om bland annat användning av video på nätet i marknadsföringssyfte.

"Inom rörlig nätbaserad media, finns otroligt många spännande lösningar för de företag som vågar. I takt med att produktions- och distributionskostnaderna ständigt sjunker, borde intresset för videobaserad kommunikation öka. Enligt Internetworld så dubblades trafiken till videosajter som YouTube under 2007 ("Video på nätet dubblades 2007", 2008-01-11).


Varför är det då så att företag generellt inte utnyttjar den möjlighet till kommunikation som faktiskt finns. Hellu - Tekniska hinder eller enorma ekonomiska investeringar kan vi inte längre "skylla på".

Tröskeln

Jag skulle snarare påstå att tröskeln ligger i kreativiteten och idégenerering. Svårigheten ligger i att skapa incitament för spridning (om det nu är virala effekter man eftersöker).
Förslag till kreativa människor - gå samman och sälj er kreativitet och idérikedom till företag som tappat sin förmåga tänka "outside the box" (till en betydligt billigare penning än vad reklambyråerna gör idag). "


Kanske är det lite här J-gruppens framtid ligger? (trots att vi faktiskt är en byrå) Att sälja vår kreativitet och idérikedom inom digital marknadsföring.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Huvudet på spiken LillaJo! Tror det finns enorma möjligheter (för oss) inom det här området =)

Johanna Celion sa...

Ja vi borde utarbeta lite strategier och helt sonika sälja in dem till företagen...
Annikas slide från slututställningen innehåller en massa nyttiga "hands on" tips!!

Anonym sa...

Ja, satt precis och kollade igenom dem. Lidne är som vanligt briljant, finns mycket inspiration att hämta. Och JA - vi ska utarbeta strategier. Tror det finns en enorm marknad...

Anonym sa...

Go Jo! Go Jo!

från J. Trolle