fredag 13 juni 2008

Slututställning Medieinstitutet

Onsdag, slututställning på Medieinstitutet och en rad intressanta föreläsare på plats.

Björn Mellstrand och Brit Stakston från JMW kommunikation pratade i ett rasande tempo om socala medier, som de poängterade numera finns bland våra basbehov och anses vara viktigare än sex (de ni...), om nyfikenhet som drivkraft, om konsumenter som sätter agendan, om moderna lägereldar, om digitala immigranter vs natives, om analoga och digitala värderingar, om vikten av transparens och lyhördhet och om konstanta flöden av mindre releaser. En massa matnyttigt från två inspirerande personligheter.

Annika Lidne följde upp på temat Sociala Medier men med ett mer "hands on" fokus och med de inledande orden:

Alla företag skall ha en strategi för sociala medier!
...men det är helt ok att börja smått.

Annikas slides från föreläsningen får tala för sig själva!




Sist ut för dagen var Thomas Gyllingen med en kavalkad av berusande visuella skapelser. Reklamfilmer varvades med animationer och allehanda korta produktioner. Mosquito showcase, mördande vackert.

Kvällen avrundades på Republik och en middag med ett gäng kommunikationsvetare med examen ifrån HLK i Jönköping.

Två äpplejuice och en vegetarisk sparrisrätt.

Än är det dock ingen som tror på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, nu ligger även JMWs presentation ute: http://www.jmw.se/2008/06/13/forelasning-vid-medieinstituet/.

Björn Mellstrand

Anonym sa...

Johanna, bara det faktum att du är så aktiv på webben, både med din blogg och på Jaiku innebär att du har ett stort försprång före dina konkurrenter, dvs klassmarater och andra som går ut sin utbildning just nu. Fortsätt så! Och hör av dig om du behöver råd eller lite pepp. Sånt gör vi för Jaiku-kompisarna!