onsdag 13 augusti 2008

Reklamavbrott: praktikant Johanna

I måndags hämtade jag mitt livs första praktikintyg på Reklambyrån Gernandt Söderblom. Det var med ett leende på läpparna jag knatade därifrån. 

Så här lyder Lennarts välformulerade omdöme av min insats:

Praktikintyg

Johanna Celion, ****** - ****, har under perioden 10:e mars till den 18:e april 2008 praktiserat hos oss på Gernandt Söderblom AB. Praktiken omfattade fyrtio timmar i veckan.

Johanna har tagit del av det löpande arbetat på reklambyrån. Hon har varit engagerad och visat prov på mycket god initiativförmåga.

Hon har under de sex veckorna jobbat både strategiskt och praktiskt med väl kvalificerade arbetsuppgifter. Uppgifter som till vardags möter dem som har reklambyrån som arbetsplats. Johanna har initialt arbetat med omvärldsbevakning och tagit fram underlag som har legat till grund för den kreativa processen. I den kreativa processen har hon aktivt involverat sig i den traditionella reklambyråns kärnverksamhet. Hantverksmässigt har hon också skrivit texter (copy) och resonerat kring formgivning av annonser och trycksaker.

Johanna har under sin tid här på byrån varit en viktig medarbetare, som tillfört idéarbetet och den löpande produktionen nya spännande infallsvinklar som fört processen framåt med ny spänst.

Jag kan varmt rekommendera Johanna och är övertygad att den som någon gång får möjligheten att jobba tillsammans med henne, kommer att bli överraskad av hennes idérikedom och hennes sätt att analysera olika problem som kan dyka upp vid reklamproduktion. Hennes sätt att möta vardagen och med stor aptit ansvara för de arbetsuppgifter hon fått sig tilldelat. Vid sidan av de mer traditionella arbetsuppgifterna är Johanna också en mycket uppskattad arbetskamrat som bidrar till många leenden och goda skratt.

Johanna är alltid mycket välkommen tillbaks till oss på Gernandt Söderblom. Och är det inte för en arbetsuppgift tar jag gärna en kopp kaffe med henne. Något jag rekommenderar att du också gör. Man behöver inte många minuter för att bilda sig en positiv uppfattning. Ring mig gärna om det är något du undrar över eller om du tror att jag kan bidra med någon information om Johanna som kan verifiera det som ovan nämnts.


Stockholm den 14 augusti 2008

Lennart Söderblom

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis det är ju kanon.