onsdag 19 mars 2008

Mingla med pingviner, klappa vithajar och åk på valsafari

Har suttit och filat på en annons för ett hotell i Sydafrika idag. Sälj in det som en lugn oas fokusera på bergen, havet, vingårdarna och maten fick jag som instruktion.

(...) Njut i skuggan av vinrankorna (...) koppla av vid poolen (...) låt dig förföras av kulinariska matupplevelser (...) skriver jag..

När sedan L, min handledare här på reklambyrån, tittar igenom materialet tycker han att det är bra, mycket bra till och med men han vill klämma in ytterligare ett par upplevelser.

- Javisst, absolut, jag håller med.

Det börjar med Godahoppsudden...

sen spårar det snart ur....

- Finns det inga farliga ormar och krokodiler där ? undrar L
- Eller vithajar, vithajar finns det garanterat en massa!

Han börjar googla på ormar i Sydafrika. På krokodiler. Och på vithajar.

Jag garvar mest åt Ls formuleringar och undrar vad som hände med den lugna Oasen.

Just nu är L:s förslag på annonstitel:

Mingla med pingviner, klappa vithajar och åk på valsafari

Ja, varför inte?

Inga kommentarer: